Kliknte zde
Dobrý večer, vítáme Vás na našem zpravodajském serveru.
Dnes je úterý 13. listopadu 2018 Přesný čas: 00:00:00
Z okolí Slánska

Nerada bych vás rozčílila, ale : „Ta košile není nová, je jen..."

O tom, že je reklama důležitou součástí obchodu nepochybuje snad nikdo.

 

Již Henry Ford zdůraznil význam reklamy tím, že pronesl :“Kdybych měl v kapse 5 posledních dolarů, 3 z nich bych dal na reklamu.

 

Reklama nás obklopuje úplně všude, v dopravních prostředcích, na ulicích, na předmětech,

na internetu, v rádiu a nejvýznamnější je snad v televizi.

 

Řeknu upřímně, že mě některé reklamy doslova vytáčí až do nepříčetnosti (a to nemluvím o reakcích mé matky, která sedí u televize déle, než by měla =D), například reklama, kde sedí dvě přítelkyně v divadle, jedna z nich obdivuje barvu košile a druhá vyndá z kabelky  Perwoll Black magic.Už vidím, jak tahám do divadla v kabelce prací gel, ideálně alespoň pětilitrový!

Mamina zase žalostně úpí vždy, když zaslechne : „Zažila jsem něco nového…“ „MmmHmm“

„Nevěřila bych , že to může být tak intenzivní“

 

Přála bych vám vidět mámin výraz!

Občas dokonce , většinou když má dobrou náladu, chodí po bytě a kvílí „Ondráááá, onemocněěěěl, pneumo – ko – ko – vou,  Me- nin- gi tííííídou…“ Ano, i tato naprosto nepřirozená blonďatá dáma nás úspěšně přivání k šílenství.

 

Pak jsou ale také reklamy, na které se vyloženě těším. Jakmile se počátkem prosince z obrazovek ozve „A tatí, bude mít takový ty zahnutý zuby nahoru?“ s nadšením se celá rodina seběhneme k televize, letos nám dokonce volala  teta se slovy: „Viděli jste to? Koukáte na Novu? Jó? Už nám jí zase dávaj, hurá!“ =D Natolik tuto reklamu obdivujeme.

 

I reklama na Coca colu bývá vtipná, většinou s hezkou, chytlavou písničkou.

 

Při nákupu různých věcí se moc ovlivňovat nenechám a sázím na zkušenosti  vlastní, popřípadě rodiny nebo přátel, ale občas se stane, že něco nového bezhlavě vyzkouším.

 

Rozhodla jsem se proto pro anketu :Jak moc se lidé nechají ovlivnit reklamou a která reklama se jim líbí.

V anketě jsem nabídla 5 reklam, které dotázaní oznámkovali jako ve škole,

dále jsem se ptala, který typ reklamy je osloví nejvíce : televizní, v rádiu nebo z letáku,

zda se nechají při nákupu ovlivnit reklamou a zda výrobky z reklamy nakupují.

 

Oslovila jsem dvě konkrétní skupiny lidí : své spolužáky a zaměstnance firmy SIEMENS na Butovicích, tedy kolegy mé matky.

Přesto, že byla anketa psaná jsem s lidmi vedla také diskuzi, zvláště pak když jsem jim (zejména mužům) upřesňovala, o kterou reklamu v zadání vlastně jde. Dozvěděla jsem se i spoustu zajímavého a dotazy lidí se lišily.

 

Například Lucie Piedová, studentka gymnázia ve Slaném se “naprosto dotčeně“ ptala : „To by mne skutečně zajímalo, pročpak tu nemám tu mou reklamu!(smích) Já tu chci smějící se tramvaj!“ a také si ji do ankety záhy připsala J

 

Zaměstnankyně firmy Siemens Daniela Němcová zase bědovala : „Já vyžaduji, aby u reklamy na Perwoll byla alespoň šestka! Ne šestka, desítka!“ a i ona si tam svou desítku dopsala.

 

Popřípadě “reklamně nevzdělaný“ Petr Nehyba také ze Siemensu se dožadoval vysvětlení : „A jaká sakra holčička, jak ta reklama vypadá?!“

  

Celé oddělení se hromadně smálo a jeden přes druhého začali vysvětlovat, o kterou reklamu jde. Po názorném předvedení a tatí, bude mít takový ty… Se i pan Nehyba zastyděl a napsal do papíru jasnou jedničku s hvězdičkou. Od nás ostatních má ale pomyslnou pětku za neznalost on sám :D

 

Mezi mými spolužáky se rozpoutala ohnivá debata na téma reklamy. Téměř celé dopoledne se jednotlivé skupinky dohadovaly, zda je ta či ona reklama dobrá. Skutečně mě to potěšilo.

 

 

Ankety se zúčastnilo 76 osob, z toho 58 žen a 18 mužů,

Nejvíce respondentů bylo ve věku 20-40 let  :32

V těsném závěsu                  méně než 20 let : 30

A  nejméně                             více než 40 let : 14

 

A tady jsou výsledky :

Nakupujete výrobky z reklamy      42 % často    51 % málo       7%  nenakupuje

Ovlivní vás při nákupu reklama     21 % ano       74 % někdy     5% nikdy

Nejvíc Vás osloví reklama v          44 % televize   6 % rádio     50 % letáky

 

 

Obliba reklamních spotů :

1. místo  Kofola   .. ne ne já nemusím,já už ho vidím      1.5

2.            Coca cola    …Vánoce jsou tady                        1.7

3.            Očkování na pneumokoka  ..Ondra ..                3,6

4.             Perwoll Black Magic  ..ta košile musí být..      4,1

5.             Bonux   …Láďo? To mám ale talent …           4,2

 

 

Upřímně řečeno nejvíce jsem byla překvapená z toho, že tolik lidí ovlivní reklama pomocí letáků.

 

V každém případě se potvrdilo,že reklama má určitě v našem životě své místo a ,že se pan Ford při její důležitosti nemýlil

 

Celá tato anketa mě velice bavila, dozvěděla jsme se spoustu názorů, ke kterým bychom se třeba při běžné debatě vůbec nedostali, zjistila jsem, že lidé mají velmi odlišné názory a krásně bylo vidět, že já a moji přátelé máme stejné názory, podobně jako má mamina a její kolegyně, se kterými se stále nad  „Ondróóóu“ a jinými vesele rozčilují.

 

Pokud jsem zapomněla právě na vaši reklamu, budu ráda, když se i tady v komentářích rozvine debata na toto téma. Kterou reklamu máte rádi vy? A která vás s jistotou rozčílí?

Fotografie:

Kliknutím zvětšit
Když ji miluješ, není co řešit :)

Kateřina Helena Oslejšková, Gymnázium Slaný, 2. ročník
05. 12. 2009, 12:59


Hodnocení článku:


5 b. = skvělý  3 b. = dobrý  2 b. = ujde  1 b. = nic moc  0 b. = děsný

Počet hlasujících: 15. Čtenáři celkem udělili: 73 bodů. Průměrný počet bodů: 4.87

Komentáře:

Pokud chcete vkládat komentáře, musíte se přihlásit jako účastník soutěže nebo jako běžný čtenář.

Vykvet - 09. 12. 2009, 17:53:23
smích s pochvalou
teda Katuš mužu ti říct, že jsem se u téhle ankte yvelice pobavila. Vaše rodina asi není jediná, která si kvůli reklamě na kofolu... ,,A tatí bude mít ty velký zahnutý zuby nahoru?" volá.. Babička také volala, když reklama tento rok zase začala být vysílána. Ale to nás dvě už opravdu nepřekvapí. Víš, mě právě ted nejvíc štve reklama na nový make-up. Opravdu u ní pěnim. Slečna nebo paní, nevím, se natírá make-upem pěkně dlouho, záhy zkonstatuje:,, vypadám skvěle" Je tam zachycen celý den , působí na ni déšt, prach, sucho a jiné vlivy. Večer přijde slečna k zrcadlu a znovu se pochválí: ,,vypadám stále skvěle!" Víš co je ovšem tou pointou a tím co mě sžírá nejvíc? Konečné prohlášení: ,,JE KRÁSNÉ BÝT SAMA SEBOU." je sama sebou když má na ksichtě tunu makeupu? Nemyslím si. Nic proti makeupu, jen ta reklama je postavená na hlavu. :D jinak perfektní článek, anketa,všechno. Jako vždy:)

avlez - 05. 12. 2009, 18:12:57
Souhlas
Plně souhlasím s NAFRAK,ta reklama je super,ale ne jako reklama,ale jako spot,v podstatě ji všichni znají,ale málo kdo ví na co je.
Jinak se mi z posledních reklam líbí (aha na co vlastně je ? a jsme u toho) ,ta jak nechá mladík honit kočku laser a mladá paní mu to oplatí s nějakými brambůrky.

nafrak - 05. 12. 2009, 17:32:35
Krásná reklama, ale o čem vlastně je?
Někdy v červenci jsem si vzpomněl na televizní reklamu s malou holčičkou, tatínkem a divočákem, o které tu píšeš. Jenže za Boha jsem si nemohl vzpomenout jaký výrobek tato reklama propaguje. Protože jsem věděl, že v televizi zase poběží až někdy za půl roku a to se mi nechtělo čekat, zeptal jsem se asi pěti lidí. Když jsem jim řekl o čem ta reklama je, tak hned mi řekli: "No jó, to je ta s tou holčičkou a těma zahnutejma zubama! Ale vo jakym výrobku ta reklama je to fak nevim " Teprve šestý člověk mě řekl, že je to reklama na kofolu. Takže všichni na ty ve většině případech prostoduché reklamy čumíme, a tak by bylo zajímavý třeba zjistit, kolik lidí sleduje pouze děj reklamního šotu, a účel a smysl reklamy jejich mozek odmítne jako nežádoucí informaci. Můj mozek, pacholek jeden, tedy takhle funguje. Co ten váš?

admin - 05. 12. 2009, 16:12:42
Nezobrazuje se foto
Nezobrazuje se Ti titulní foto. Vyměň ho nebo smaž. Díky.

Dnes má svátek Tibor
 
NAŠE ANKETA:
Jste pro obnovení tělesných trestů ve škole?

Určitě ano
graf

48.02%

Spíše ano
graf

17.70%

Spíše ne
graf

14.21%

V žádném případě
graf

20.08%

Celkový počet hlasujících čtenářů: 1260
+-
 
Zprávičky

Založení houbařského spolku

12. 10. 2017, 12:10

Betlémské světlo

12. 10. 2017, 12:08

Tak přece demolice nebude!

12. 10. 2017, 12:01

OtevřítOtevřítOtevřítReklamaReklamaReklamaOtevřítOtevřítOtevřítOtevřítReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklama
© Jiří Červenka - Gelton   |   Použití materiálů jen se souhlasem provozovatele a majitele webu.   |   Webdesing: Jakub Charvát