Matematika je bezpochyby jeden z nejdůležitějších předmětů, společně s jazyky. Proto jenom málokdo při hodině matematiky kouká z okna na padající sníh a nebo poletující ptáčky (dle ročního období) a všichni sedí, zírají na tabuli, snaží se udržet svůj organismus v bdělém stavu a pochopit. Proboha, co je to funkce? Vím to, nechápu to. Vysvětlete mi někdo, proč si musím přeskládat slovníček, když funkce pro mě byly možnosti mobilu. Cože, x, y? Cože?!
Závistivý pohled brousí po třídě a hledá tu tvářičku, které buď svítá a nebo se ulehčeně usmívá, protože narozdíl od ostatních chápe. Chápání – to je kámen úrazu.
„Jó, já to chápu!“ prohlásí kdosi po větách učitelky se zjevným nadšením. Pomalu nastupuje i vztek.
„Já teda ne,“ ozve se všeobecné brumlání.
Jsem v matematice čistý dvojkař. Má dvojka na vysvědčení je vždy poctivá a nezvratitelná. Ale na gymnáziu se to jistě o stupeň až dva změní.
Tedy – většinu pochopí, logicky odvodí. Ale jinak je na matematiku neuměl, který pravidelně na opravenou písemku zírá zcela nevěřícně.
„Základem je vzorec! Zapamatujte si vzorec, dosaďte! ,y = ax + b´! Co je na tom tak těžkého?“
„No, to by jste asi nepochopila, paní učitelko.“
I kdybych se učila, je to na nic. Já to prostě do deseti minut znovu nechápu. Ale stačí jeden zápis na osvěžení a možná to pochopím znovu. Matematika je hrozný koloběh. Všechno vychází ze všeho a okamžitě jak něco zapomenete, tak jste v háji. No, a já asi prostě ráda chodím do lesa…
Alžběta Dyčková, 3.ZŠ Slaný, 9. ročník
26. 01. 2010, 18:04
Pokud chcete vkládat komentáře, musíte se přihlásit jako účastník soutěže nebo jako běžný čtenář.
Určitě ano
43.07%
Spíše ano
17.74%
Spíše ne
15.28%
V žádném případě
23.91%
12. 10. 2017, 12:10
12. 10. 2017, 12:08
12. 10. 2017, 12:01