Kliknte zde
Dobrý večer, vítáme Vás na našem zpravodajském serveru.
Dnes je neděle 24. října 2021 Přesný čas: 00:00:00
Z okolí Slánska

Nejdelší slánský přechod pro pěší dostane ostrůvek?

Kliknutím zvětšit
Toto je nákres, jak a v jakém místě by ostrůvek v křižovatce měl být.

Jak už Slánské listy před časem avizovaly, město Slaný chystá po dohodě s Ředitelstvím silnic a dálnic Praha, kterým patří vozovky v ulicích Brožovského a Třebízského, změnu dopravní situace v nich a také změnu způsobu parkování. To by mělo jednak přispět k lepšímu využití míst pro parkování a také zvýšit jejich počet v těchto ulicích. Jak se ukázalo, nebudou se opatření v těchto ulicích týkat jen parkování, ale dočkají se také chodci. Uprostřed křižovatky zmíněných ulic, kde je možná nejnebezpečnější přechod pro pěší, má totiž vyrůst velký ostrůvek, téměř pětadvacetimetrová zebra by tak měla být rozdělena napůl, aby v nebezpečí nebyli ani chodci a vlastně ani řidiči.

Jak daleko město dospělo v jednáních s majitelem silnic, o tom jsme mluvili s místostarostou Jaroslavem Hložkem, který má problematiku dopravy ve městě na starosti.

„Ředitelství zpracovalo projekt, který město nic nestál a řeší situaci s parkování v těchto ulicích,“ informoval Jaroslav Hložek. Podle projektu by v Brožovského ulici mělo být vyznačeno místo dosavadního podélného stání šikmé. Přesto ale víc míst k parkování nebude. Proč tedy taková úprava? „Míst nebude víc proto, jelikož v některých úsecích parkování neumožníme. Jde například o místa, kde na druhé straně je vjezd k firmě a pokud by tu auta parkovala, je velmi obtížné tam odbočit a při manévrování s nákladním autem se omezuje provoz v této jednosměrné ulici. Šikmé stání má ale další výhodu. Opticky zúží průjezd ulicí a od toho si slibujeme, že soudný řidič sníží svou rychlost a průjezd bude bezpečnější. Navíc nová stání budou odpovídat normám,“ vysvětluje Jaroslav Hložek.

Třebízského ulice je ještě složitější oříšek a největším problémem dle města je, že tu parkují řidiči dlouhodobě a často tak narušují také zásobování malých prodejen, kterých tu je požehnaně. „V Třebízského by měly být dva, či tři parkovací automaty a parkování v této ulici tak zpoplatníme. Očekáváme, že se tu takto vystřídá více vozidel, která tu potřebují zaparkovat. Nebude tedy už například možné, že tu někdo zaparkuje, otevře zadní čelo a auto mu slouží jako stánek. Na pravé straně silnice také lidé parkují i několik dní a to rovněž není dobré. Pokud se týká levé strany této jednosměrné ulice, chceme ji vybavit zákazovou značkou s dodatkovou tabulkou, která zásobování omezí jen na určitou dobu, například na 15 minut. Dodržování tohoto opatření už bude jistě na ohleduplnosti řidičů, ale také na dohledu městské policie,“ vysvětluje místostarosta Hložek. Další ze zajímavostí projektu je i plánovaný pravý odbočovací pruh na stávající parkoviště v Třebízského, který by případně jednou mohl sloužit jako příjezd k uvažovanému parkovacímu domu.

Další razantní změnou, která se chystá dle připravovaného projektu, je také rozdělení téměř 25metrového přechodu pro chodce, který v podstatě míří přes křižovatku Třebízského a Brožovského ulice. Na tomto místě se již mohlo stát několik nepříjemných střetů. Pro chodce totiž jistě není příjemné jít tak dlouho mimo chodník, ale i řidičům stoupá nervozita, možná i adrenalin v krvi, když čekají na chodce na přechodu a další tam dřív, než předchozí stačí dlouhou vzdálenost přejít, vstoupí. Řešením má být podle projektu ostrůvek.

„Snažíme se o bezpečnější přechody pro pěší. Jde jak o nasvícení v nočních hodinách, tak rovněž o stavební úpravy. Jednou z posledních, která se velmi osvědčila, je například ta na křižovatce Šultysovy a Záfortenské ulice,“ připomněl Jaroslav Hložek loňskou úpravu místa, kudy projíždí hodně vozidel a také prochází velké množství chodců. Co se týče přechodu pro pěší na zmíněné křižovatce, byly původně dvě varianty řešení. Ta první nabízela vést kratší přechod dál až v Brožovského ulici, ale poměrně nelogicky nerespektovala přirozený pohyb lidí přicházejících od železničního přechodu a přecházejících z jedné strany ulice na druhou do Třebízského. Ta druhá, ke které se dopravní komise města nakonec přiklonila (viz foto), mluví o ostrůvku. „Přináší vybudování ostrůvku v křižovatce tak, aby směr chodníků a následný pohyb chodců přes tuto křižovatku zůstal prakticky zachován,“ říká místostarosta Hložek. Na ostrůvku má být v určité míře zeleň, reliéfní betonová dlažba se signálním a varovným pasem. Totéž by mělo být také na okrajích chodníků obou ulic.

Ředitelství silnic a dálnic pro město vyhotovilo zdarma projekt, ale problém by mohl nastat s financováním celé akce z jejich strany. Jaroslav Hložek nezastírá, že peníze bude muset dát také město, které by ale mohlo požádat o dotaci z příslušných fondů Středočeského kraje. Hložek však věří, že například na vodorovné dopravní značení by určitou částku přece jen mohl dát vlastník silnice, tedy ŘSD. Jak jsme se informovali o týden později u starosty města, přišly již návrhy od ŘSD. Ty jsou pro město poměrně slibné. Vlastník totiž nejen vyprojektoval úpravy křižovatky a obou ulic, ale také do nich bude podle předběžného slibu investovat.

Podle posledních informací by ke všem úpravám mohlo dojít už v letošním roce. K vybavení parkovacími automaty, které by měly být v Třebízského dva až tři a také jeden v E. Beneše, ale dojde téměř s určitostí až v roce příštím.

Sláva Pilík
12. 03. 2010, 14:20


Hodnocení článku:


5 b. = skvělý  4 b. = dobrý  3 b. = ujde  2 b. = nic moc  1 b. = slabý

Počet hlasujících: 1. Čtenáři celkem udělili: 1 bodů. Průměrný počet bodů: 1

Komentáře:

Pokud chcete vkládat komentáře, musíte se přihlásit.

Dnes má svátek Nina
 
NAŠE ANKETA:
Jste pro obnovení tělesných trestů ve škole?

Určitě ano
graf

44.76%

Spíše ano
graf

17.48%

Spíše ne
graf

14.27%

V žádném případě
graf

23.49%

Celkový počet hlasujících čtenářů: 2214
+-
 
Zprávičky

Založení houbařského spolku

12. 10. 2017, 12:10

Betlémské světlo

12. 10. 2017, 12:08

Tak přece demolice nebude!

12. 10. 2017, 12:01

OtevřítOtevřítOtevřítReklamaReklamaReklamaOtevřítOtevřítOtevřítReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklama
© Jiří Červenka - Gelton   |   Použití materiálů jen se souhlasem provozovatele a majitele webu.   |   Webdesing: Jakub Charvát