Klikněte zde
Dobrý večer, vítáme Vás na našem zpravodajském serveru.
Dnes je čtvrtek 25. dubna 2024 Přesný čas: 00:00:00
Z okolí Slánska

Obchvat Slaného byl odsunut, zatím o dva roky!

Kliknutím zvětšit
Tudy, kolem Trpoměch, měly letos vést první metry obchvatu. Zatím tu práší jen traktory na polích. Foto Sláva Pilík

Již letos v červnu měly být zahájeny prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) stavební práce na tak potřebném a veřejností i vedením města či nejrůznějších obcí na Slánsku žádaném severním obchvatu města Slaného. Bohužel se tak nestane. Připravovaná a nyní novou vládou realizovaná restrikční opatření se dotkla výrazně dopravy. Obchvat Slaného je nyní na okraji zájmu.

O severním obchvatu Slaného - přesněji přeložce silnice I/16 Slaný - Velvary - se začalo konkrétněji hovořit již v roce 2000. Hlavními důvody byla již tehdejší obrovská zatíženost této silnice dopravou a časté kalamitní situace nejen v průjezdech přes obce Ješín, Luníkov, Vítov či Blahotice, ale samozřejmě obrovský nápor těžké nákladní a kamionové dopravy ve Slaném. První průzkumy hovořily o desetitisících vozidel denně a toto číslo se v průběhu let ještě výrazně zvýšilo. Připomeňme, že stavba obchvatu je plánována na dvě části. První etapa začíná mimoúrovňovou křižovatkou silnic 1/7 a 1/16 u Slaného a trasa kříží silnici třetí třídy do Trpoměch, kde má být mimoúrovňová křižovatka. I. etapa obchvatu kříží rovněž mimoúrovňovou křižovatkou silnici druhé třídy č. 118 (směr na Zlonice) a dále v úrovni křižuje silnici třetí třídy 23921 u Dolína. Celková délka první poloviny obchvatu je sedm kilometrů, končí u Vítova, ale podle posudku není možné jednotlivé hotové úseky této poloviny jednotlivě uvádět do provozu. Druhá část obchvatu pak má končit před městem Velvary u křižovatky se silnicí třetí třídy č. 24028. Délka druhé etapy je cca 6400 metrů.

„Ano, restrikční opatření vlády jsou skutečnost. Například včera (11. srpna - pozn. autora) nás ministerstvo kultury uvědomilo, že již přiznané (!) dotace např. na střechu slánského muzea se globálně krátí o 15 procent. Co se týče dopravních věcí, nutno připomenout, že nejen stávající ministr, ale již ten předchozí řekli jasně, že pokud se vůbec bude něco dělat, tak jen akce, které jsou fyzicky rozdělány, tedy je tam již stavební technika a pracuje se,“ potvrdil pro Slánské listy starosta města Slaného Ivo Rubík.

Do přípravy stavby severního obchvatu Slaného se ale za uplynulá léta již investovalo spoustu úsilí a také hodně peněz, samozřejmě i z městského rozpočtu. Ovšem vládní restrikce jsou takové, že se hovoří i o pozastavení dálnice D8, která je pro dopravní situaci ČR významně důležitá. „Nepřísluší mi to komentovat, ale myslím si, že v pozici ministerstva není předvídavé zastavovat stavby. Zastavení stavby je často dražší, než kdyby byla dokončena,“ vyjádřil se k současné situaci starosta.

Slaný má ale ještě větší smůlu. Vše je připraveno „pouze“ administrativně. Byl již sice proveden i podrobný geotechnický průzkum a je dokončena archeologická studie rizik, ale vzhledem k nepřiděleným financím nemohlo ŘSD, jak plánovalo, letos vykoupit potřebné pozemky pro stavbu. A tak již v květnu tohoto roku změnilo u této připravované akce termíny. V současné době je z této státní instituce sděleno, že i když územní rozhodnutí bylo vydáno již v listopadu 2007, stavební povolení by mělo být až v prosinci tohoto roku. Na leden 2011 je pak plánováno výběrové řízení na zhotovitele stavebních prací a s fyzickým zahájením stavby I. etapy se počítá, ovšem nutno říci, že jsou to termíny jen orientační tak, jak je uvedeno na webu ŘSD, v červnu roku 2012. Tedy přesně o dva roky později, než byl původní plán.

Celý obchvat Slaného má ve dvou etapách délku 13 354 metrů, obsahuje deset mostních objektů, z toho sedm na silnici, tři nad o celkové délce 537 metrů, jednu protihlukovou stěnu, sedm přeložek jiných komunikací a kromě jiného také čtyřikrát přeložku plynovodu. Vede po katastrech Slaného (Trpoměchy, Otruby, Dolín), Beřovic, Žižic (Vítov, Luníkov), Hobšovic a Velvar (Ješín). Podle nyní změněných orientačních termínů ŘSD by k zahájení stavby mělo dojít v prosinci roku 2015 a její náklady jsou zatím odhadnuty na 1,7 miliardy korun.

První etapa, která končí u Vítova a výrazně by vylepšila dopravní situaci ve Slaném, má být ale otevřena hned po svém dokončení, tedy dříve. Kdy? Snad v roce 2014, kdo ví.

Sláva Pilík
15. 09. 2010, 17:07


Komentáře:

Pokud chcete vkládat komentáře, musíte se přihlásit.

mirek - 20. 09. 2010, 21:47:30
Obchvat Slaného
A o obchvatu Písku - Lotouše se už ani radši nemluví. Obávám se, že vzhledem k současné situaci je tento rovněž v nedohlednu. A tak budeme na Písku nadále trpět hlukem, smradem a otřesy a budeme ohrožováni na zdraví a životech bezohlednými řidiči, kteří nechtějí brát na vědomí, že přes Písek již nevede rychlostní komunikace. Viz páteční nehoda, která není ničím výjimečným.

Dnes má svátek Oto
 
NAŠE ANKETA:
Jste pro obnovení tělesných trestů ve škole?

Určitě ano
graf

43.32%

Spíše ano
graf

17.56%

Spíše ne
graf

15.18%

V žádném případě
graf

23.94%

Celkový počet hlasujících čtenářů: 3024
+-
 
Zprávičky

Založení houbařského spolku

12. 10. 2017, 12:10

Betlémské světlo

12. 10. 2017, 12:08

Tak přece demolice nebude!

12. 10. 2017, 12:01

OtevřítOtevřítOtevřítReklamaReklamaReklamaOtevřítOtevřítOtevřítReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklama
© Jiří Červenka - Gelton   |   Použití materiálů jen se souhlasem provozovatele a majitele webu.   |   Webdesing: Jakub Charvát