Klikněte zde
Dobrý večer, vítáme Vás na našem zpravodajském serveru.
Dnes je úterý 23. dubna 2024 Přesný čas: 00:00:00
Z okolí Slánska
logo

NOVÉ AUTOCENTRUM NEVECOM KLADNO

Americká 2736 (vedle hypermarketu TESCO), Kladno, www.nevecom.cz
Tel.: 312 685 140, 312 661 144
E-mail: sekretariat@nevecom.cz Autorizovaný prodejce a servis osobních a užitkových vozidel zn. ŠKODA, RENAULT a DACIA. Otevírací doba: Po - Pá 07.00 – 18.00, So 08.00 – 12.00 "

Mezigenerační porovnání vozidel Dacia Sandero Stepway

Vážení majitelé a fandové značky Dacia rádi bychom se s Vámi podělili o pár postřehů získaných při mezigeneračním porovnání dvou generaci vozidel Sandero Stepway.

Následující text neberte jako další z řady testů či recenzí, ale jako názor uživatele, který se o provozovaném vozidle snaží dozvědět poněkud více než co se dá vyčíst z příručky.

Předmětem porovnání je Dacia Sandero Stepway první generace nabízená do konce roku 2012 a nová Dacia Sandero Stepway která je v prodeji od roku 2013.

Vnější vzhled vozidel

Obě vozidla vycházejí z karosářského základu Dacie Sandero doplněného zejména o černé plastové lemy blatníků, kombinaci černých a stříbrných plastů v náraznících, podélné střešní lišty (hagusy) a 16“ kola. Z praktického hlediska má velký význam světlá výška vozidla, u původního Stepwaye byla její hodnota 175 mm a u nového je 207 mm, tento parametr naznačuje značné možnosti vozidla v průchodnosti terénem a jistotu, že se nemusíte obávat zaparkovat před nákupním centrem aniž by došlo k poškození nárazníku či výfuku. Skutečnost, že do vozidla s výše umístěnou sedačkou se lépe nasedá ocení zejména starší motoristé. Rezervní kolo již není umístěno vně pod vozidlem jak tomu bylo u stepwaye první generace, ale uvnitř zavazadlového prostoru.

Atraktivní vzhled vozidla navozuje dojem „rádoby SUV“. Výstižnější označení Stepwaye je městský crossover, za jehož velice povedený design by se nemusela stydět žádná z renomovaných světových značek.

Pasivní a aktivní bezpečnost

Slušně řečeno, Stepway první generace na tom byl s bezpečností poněkud hůře, měl pouze dva airbagy a ABS s brzdovým asistentem. Výsledkem oficiálních crash testů Euro NCAP pak byly 3 hvězdičky .

Zásadní pokrok v této oblasti se projevil u nového Stepwaye. Vozidlo má již v základu čtyři airbagy, ABS s brzdovým asistentem, stabilizační systém ESC s protiskluzovým systémem ASR a kontrolu nedotáčivosti. Výsledkem posledních oficiálních crash testů Euro NCAP jsou 4 hvězdičky.

Robustnost karoserie, vnitřní prostornost, vyšší posez a dobrý výhled u obou generací vozidel navozuje subjektivní pocit bezpečí.

Vybavenost a komfort

V tomto srovnání hraje důležitou roli fakt, že původní Stepway vycházel ze stupně výbavy Ambiance, což v konečném důsledku znamenalo, že neměl elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač, tempovat s omezovačem rychlosti, výškově nastavitelný volant ani sedadlo řidiče. Přidáme-li k výše uvedenému kůží obšitý volant s řadicí pákou, rádio (CD, USB konektivita a Bluettooth handsfree) a elektricky ovládaná přední okna a zrcátka, pak se dostaneme na výbavu nového Stepwaye Arctica.

Původní Stepway neměl kromě rezervy žádnou možnost příplatkové výbavy. Při koupi nového si můžete vybrat z řady příplatkové výbavy zahrnující mimo jiné i multimediální navigační systém a několik akčních paketů doplňkové výbavy.

Bystrému oku a dobrému hmatu neujde, že úroveň dílenského zpracování a kvalita použitých materiálů u nového Stepwaye doznala další pokrok. Tvar předních sedaček se u nového Stepwaye mírně zlepšil, obdobně tak i v další výbava interieru. Totéž lze říci o antikorozivní ochraně nových Dacií, dle informací výrobce jsou všechny vnější části karoserie a některé prvky konstrukce skeletu lisovány z oboustranně pozinkovaných plechů.

Skutečnost, že výrobce poskytuje na vozidlo záruku 3 roky/100 000 km a 6 let na prorezivění svědčí o kvalitě výrobku.

Důležitou informací je, že i když došlo k podstatnému nárůstu ve vybavenosti vozidla, cena nového Stepwaye se v době jeho uvedení na trh zásadně nelišila od ceny vozidla první generace.

Technické parametry

Pohonnou jednotkou Stepway první generace tvořila nabídka dvou agregátů, klasický atmosférický benzinový motor 1,6 85 k a dieselový motor 1,5 dCi 90 k. Jednalo se o osvědčené motory dlouhodobě využívané ve vozidlech Renault. Nový Stepway může být vybaven benzinovým motorem 0,9 TCe 90 k nebo dieselovým motorem 1,5 dCi 90 k. V obou případech se jedná o motory Renault poslední generace splňující normu EURO 5B, vyznačující se kultivovaným chodem, dobrým záběrem a nízkou spotřebou.

Za zmínku stojí i porovnání převodovek. Stepway první generace byl osazen 5-ti stupňovou převodovkou s pocitově rovnoměrnou délkou jednotlivých převodových stupňů. Pátý rychlostní stupeň při rychlosti 130 km/hod točil více než 3500 ot./min., což znamenalo značný nárůst spotřeby i hladiny vnitřního hluku.

Nový Stepway má taktéž 5-ti stupňovou převodovku vyznačující se ale různou délkou jednotlivých převodových stupňů, znatelnou zejména u čtvrtého a pátého rychlostního stupně. Při rychlosti 130 km/hod se ručička otáčkoměru usadí mezi 2500 - 3000 ot/min (dle typu motoru), tato skutečnost má blahodárný vliv na spotřebu paliva a vnitřní hladinu hluku.

Rozměrově je původní i nový Stepway téměř stejný (jednotlivé rozměry se liší v milimetrech či málo centimetrech), důležitou výjimkou je již zmíněná světlá výška vozu (207 mm u nového Stepwaye) za kterou by byla vděčná celá řada daleko větších a dražších SUV.

Nový Stepway je vybaven kromě jiného i režimem ECO jehož využitím se dle odborné literatury dá snížit spotřeba paliva až o 10% za cenu modifikace chodu plynového pedálu a mírné úpravy charakteristik některých zařízení (klimatizace/topení).

Závěr

Při srovnávání obou vozidel jsme se zaměřili zejména na parametry a aspekty, které uživatel buď pohledově pozná nebo znamenají zvýšení úrovně pasivní a aktivní bezpečnosti či jízdního komfortu.

V mezigeneračním souboji logicky vítězí nový Stepway, který je nejen atraktivnější, ale jeho koupí získáte za rozumné peníze hodně velký kus nenáročného a bezpečného auta vhodného nejen pro běžné denní ježdění po městě ale i na vzdálenější trasy cestou necestou.

Fotografie:

Kliknutím zvětšit
nový stepway
Kliknutím zvětšit
stepway 1.generace

22. 01. 2014, 10:03
PN


Komentáře:

Pokud chcete vkládat komentáře, musíte se přihlásit.

Dnes má svátek Jiří
 
NAŠE ANKETA:
Jste pro obnovení tělesných trestů ve škole?

Určitě ano
graf

43.32%

Spíše ano
graf

17.56%

Spíše ne
graf

15.18%

V žádném případě
graf

23.94%

Celkový počet hlasujících čtenářů: 3024
+-
 
Zprávičky

Založení houbařského spolku

12. 10. 2017, 12:10

Betlémské světlo

12. 10. 2017, 12:08

Tak přece demolice nebude!

12. 10. 2017, 12:01

OtevřítOtevřítOtevřítReklamaReklamaReklamaOtevřítOtevřítOtevřítReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklama
© Jiří Červenka - Gelton   |   Použití materiálů jen se souhlasem provozovatele a majitele webu.   |   Webdesing: Jakub Charvát