Klikněte zde
Dobrý večer, vítáme Vás na našem zpravodajském serveru.
Dnes je pátek 11. října 2024 Přesný čas: 00:00:00
Z okolí Slánska
logo

NOVÉ AUTOCENTRUM NEVECOM KLADNO

Americká 2736 (vedle hypermarketu TESCO), Kladno, www.nevecom.cz
Tel.: 312 685 140, 312 661 144
E-mail: sekretariat@nevecom.cz Autorizovaný prodejce a servis osobních a užitkových vozidel zn. ŠKODA, RENAULT a DACIA. Otevírací doba: Po - Pá 07.00 – 18.00, So 08.00 – 12.00 "

Nový Renault Espace

Renault představil pátou generaci modelu Espace, ve které se tento zakladatel segmentu velkých MPV mění v crossover.

Celkem se od roku 1984, kdy byl Espace první generace uveden na trh, prodalo po celém světě na 1,3 milionu těchto vozů. Po počáteční rozpačité reakci trhu se dostavil prodejní úspěch, který následně inspiroval i další výrobce k výrobě vozů této kategorie. Pátá generace znamená eleganci a výrazný styl, nabízí nadprůměrný vnitřní prostor v porovnání například s vozy kombi, ale není to už ten „pojízdný obývák“, na jaký byli zákazníci zvyklí.

Přes dva metry krychlové pro náklad

Nový Espace dostal zvýšenou světlou výšku 16 cm (o 4 cm více než dosud), která navozuje vzhled SUV, zároveň se výrazně zmenšila plocha bočních oken, snížila výška karoserie a vůz se tak vzhledově přiblížil velkým kombíkům. Výrazný styl přídě podtrhuje neméně výrazná záď s dvojitě prohnutým C sloupkem. Pátá generace Espace působí mnohem kompaktněji než předchůdce, nicméně řeč čísel je jasná: na délku měří oba vozy stejně a rozvor se dokonce u novinky o 16 mm prodloužil. Vůz je ale také navzdory vyšší světlé výšce o 69 mm nižší, což zásadně změnilo jeho boční siluetu.

V interiéru se nechali návrháři inspirovat kokpitem letadla. Dominantou přístrojové desky je středová konzole koncepce Floating (plovoucí) Console. Vzdáleně připomíná řešení známé z vozů Volvo a zahrnuje velký 8,7palcový na výšku orientovaný dotykový displej. Floating Console je k dispozici pro vozy vybavené automatizovanou převodovkou EDC. Klasická řadicí páka manuální převodovky je umístěna na standardní středové konzoli.

Nová sedadla mohou být vybavena masážní funkcí a vyhříváním nejen v první, ale i druhé řadě. Opěradla zadních sedadel se přitom sklápějí zcela do roviny s podlahou zavazadelníku a je lze snadno sklopit i pomocí tlačítek v zavazadlovém prostoru (systém One Touch). Ve dvoumístném uspořádání interiéru přitom nabídne nový Espace objem pro náklad 2101 l, v pětimístném je pak za druhou řadou sedadel objem 680 – 785 l (podle podélného nastavení sedadel). Sedmimístná verze nabídne za třetí řadou sedadel 247 l, za druhou 614 – 719 l a za první 2035 l. Takže navzdory štíhlejšímu vzezření nabídne Espace i nadále hodně místa pro náklad.

Nové systémy pro komfort i bezpečnost

Ve výbavě se objevuje celá řada nových nebo inovovaných systémů. Například Head-Up Display nyní umí zobrazovat nejen rychlost, ale i navigační informace, informace z adaptivního tempomatu (vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla) či hlášení o rychlostních omezeních. Ještě přínosnější je systém automatického přepínání dálkových světel a zcela bez diskuse je přínos systému Active Energency Braking, který dokáže automaticky zastavit vůz, pokud řidič nereaguje na překážku před ním. Systém je aktivní v rychlostech 30 km/h až 140 km/h nad touto rychlostí bdí nad bezpečností adaptivní tempomat. Espace dostává také Full LED světla s novým světleným „podpisem“. S jinými ani k dispozici nebude, protože jsou v základu již od nejnižšího výbavového stupně.

Vylepšený systém 4Control přebírá Espace z modelu Laguna. Nově je kombinován s adaptivními tlumiči a zajišťuje aktivní natáčení kol zadní nápravy pro lepší průjezd zatáčkou při vyšších rychlostech (nad 60 km/h) a pro dosažení co nejmenšího stopového poloměru otáčení při malých rychlostech. Díky němu má Espace menší stopový poloměr otáčení než malé Clio, takže se s ním velmi dobře parkuje a manévruje ve stísněných městských podmínkách. Na mokré vozovce pak zvyšuje bezpečnost jízdy v zatáčkách.

Pátá generace modelu Espace dostala také modernizovaný infotainment systém R-Link 2, který umožňuje ovládat přes dotykový displej mnoho funkcí vozu a nabízí i řadu možností pro využití externích zařízení či snadnou konfiguraci interiéru. Umožňuje také čtení sms zpráv nebo odesílání e-mailů, přístup do Apps-Store a řadu dalších funkcí navázaných na mobilní telefon. Součástí R-Link 2 je také hlasové ovládání navigace, telefonního seznamu či rádia nebo přehrávače hudby. Systém hovoří celkem čtrnácti jazyky a je příjemné, že je mezi nimi i čeština.

Třikrát šestnáct - motorizace

Pohled do motorového prostoru nového Espace odhalí, že to u Renaultu myslí s downsizingem opravdu vážně. K dispozici již není nic jiného, než přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 l. K dispozici jsou verze Energy TCe 200, Energy dCi 130 a Energy dCi 160.

Řada šestnáctistovek 1.6 dCi se již stačila úspěšně etablovat v užitkové řadě Trafic, není se tedy třeba obávat, že by na Espace tyto motory nestačily. Nejvýkonnější provedení nabídne 118 kW a 380 N.m točivého momentu a o jeho přeplňování se starají dvě turba rozdílného průměru pro zajištění dostatečné hnací síly v širokém rozpětí otáček. V porovnání s předchozí generací by měl nový turbodiesel podle automobilky nabídnout o 27 procent nižší spotřebu paliva. Samozřejmě k tomu vedle nových motorů přispívá také fakt, že je Espace páté generace až o 250 kg lehčí než předchůdce a má menší čelní plochu a tedy i aerodynamický odpor. Zážehový přeplňovaný čtyřválec 200 TCe je nejvýkonnějším agregátem v nabídce. Díky 147 kW výkonu uděluje vozu maximální rychlost 211 km/h a akceleraci z klidu na 100 km/h během 8,6 s. S výjimkou slabšího turbodieselu, který je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou, jsou oba výkonnější agregáty dodávány s novou dvouspojkovou automatizovanou převodovkou EDC s technologií Shift-by-Wire, tedy „řazením po drátech“. To znamená, že volič již není nijak mechanicky spojen s převodovkou. Jeho pohyby pouze vysílají elektronický signál do převodovky, podobně jako u vozů F1. Pro motor dCi 160 je šestistupňová, pro TCe 200 sedmistupňová.

Tři výbavy, bohatý základ

Renault vytvořil pro pátou generaci modelu Espace tři výbavové stupně: Life, Zen a vrcholnou Initiale Paris. Již v první úrovni výbavy je v ceně automatická dvouzónová klimatizace, hands-free karta (klíč), sklápění sedadel druhé řady pomocí tlačítek z interiéru (One Touch), systém R-Link 2, navigace, rádio s Bluetooth a USB konektivitou, 8,7palcový displej, palubní počítač či parkovací systém s 360° kamerou. V ceně je samozřejmě i standardní bezpečností výbava.

K vidění v našem Autocentru NEVECOM Kladno.

Fotografie:

Kliknutím zvětšit
espace_1
Kliknutím zvětšit
espace_2

13. 05. 2015, 12:36
PN


Komentáře:

Pokud chcete vkládat komentáře, musíte se přihlásit.

Dnes má svátek Marcel
 
NAŠE ANKETA:
Jste pro obnovení tělesných trestů ve škole?

Určitě ano
graf

43.07%

Spíše ano
graf

17.74%

Spíše ne
graf

15.28%

V žádném případě
graf

23.91%

Celkový počet hlasujících čtenářů: 3246
+-
 
Zprávičky

Založení houbařského spolku

12. 10. 2017, 12:10

Betlémské světlo

12. 10. 2017, 12:08

Tak přece demolice nebude!

12. 10. 2017, 12:01

OtevřítOtevřítOtevřítReklamaReklamaReklamaOtevřítOtevřítOtevřítReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklamaReklama
© Jiří Červenka - Gelton   |   Použití materiálů jen se souhlasem provozovatele a majitele webu.   |   Webdesing: Jakub Charvát