Kromě mé maminky, která je mým prvotním idolem, je můj idol tedy i paní profesorka. Její způsob výuky je opravdu výjimečný. Na každý předmět se samozřejmě student musí učit, ale na ten, který vyučuje tato osoba, se to zase nemusí tak přehánět. Ne že bychom se učit nemuseli, ale v hodinách je to vykládáno a podáno takovým způsobem, že vám to utkví v paměti i kdybyste se tomu sebevíc bránili.
Navíc vás to baví a to je přece to nejdůležitější. Vše je v upřímnosti, povaze a hlavně v tom, jak dokáží profesoři ovládat své nálady. Někdy je to s nimi i docela dost strašné, co si budeme povídat. Kdybych měla být jednou učitelkou, chtěla bych učit alespoň zčásti tak dobře. Je vlastně asi zvláštní mít vzor ve své profesorce, ale proč ne. V životě je možné všechno. A proto už teď vím, že jestli se ze mě ta učitelka opravdu stane, budu k věcem a výuce přistupovat podobně. Budu pomáhat svým žákům a studentům. Budu k nim vstřícná, když oni budou vstřícní ke mně. Také se budu snažit, aby je to, co každou hodinu řeknu, bavilo.
Vím, že každého to bavit nemusí a taky si uvědomuji, že spousta lidí žádného idola ve svých profesorech nenachází. No není to škoda? Vždyť i profesoři hrají fotbal, věnují se hudbě nebo kresbě. Ne vždycky se věnují jen tomu, co vyučují. A co my víme? Snad i na svůj předmět, odpoledne (v klidu domova) rádi zapomenou a dělají to, co každý. Všichni jsme jen lidi a děláme různé věci. Tak honem všichni studenti. Hledejte idola mezi svými profesory a když ho nenajdete, nezoufejte, všichni přece nechcete být pedagogy, tak jako já. Utíkejte hledat své idoly do televize, novin, kamkoliv. Ale pamatujte. Idolů můžeme mít spousty, ale ten pravý většinou nebývá moc daleko. Často bývá blíž, než si myslíme. A později si to snad uvědomíme.
Květa Cinglová, Gymnázium Slaný, 2. ročník
07. 01. 2010, 15:47
Pokud chcete vkládat komentáře, musíte se přihlásit jako účastník soutěže nebo jako běžný čtenář.
Určitě ano
43.05%
Spíše ano
17.75%
Spíše ne
15.29%
V žádném případě
23.91%
12. 10. 2017, 12:10
12. 10. 2017, 12:08
12. 10. 2017, 12:01